fredag 7 november 2008

Lite Juligt....

Jag var bara tvungen att prova hur det såg ut med granen framför kakelugnen, det blev riktigt bra, himmel vad jag längtar till advent då jag kan ta in den och ha kvar den...


Som jag nämnde tidigare så ska jag inte bara ha en gran i år utan flera stycken, ni får se sen till advent hur jag tänker göra ! Det fina örngottet på stolen har mina initialer !! Det har jag fått av goa Ann-Catrin, tack snälla du, jag fick fina handdukar också med mina bokstäver på !



Nu har vi Jul i vår butik också !! Den fina Jul tavlan har kommit upp, vi har tavlor för varje årstid, det är inga tavlor som vi säljer utan syrrans kompis har handmålat dom speciellt för oss !


Jag fyndade nyligen på blocket !! Kolla , pardörrarna !! Riktigt gamla och fina, men av en mindre modell !! Så nu får butiken låna dom av mig ett tag....min trädgårds soffa har också flyttat hit ett tag nu...


Ojj,,ojjj så fina dom är. Det blev så bra i butiken med dom...



Här ser ni en liten del av allt juligt som vi har dukat upp !



Det gamla fina skåpet fick byta plats och passar så bra här nu...
Ojj, vad det är roligt att möblera om lite i butiken...
Då var det redan Fredag igen...då fikar vi nåt gott !!
Kram på er allihopa från mig Anette

70 kommentarer:

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Oj vad roligt att få se lite från er butik !
Va fint ni har dekorerat !
Det är väl attans att det är så långt dit .
Ja visst längtar man lite till juligare tider och att få gå loss med pynteriet ordentligt !!
Ha det gott nu och en fin helg !!
Kram/Lotta

Körsbärsgården sa...

Godmorgon Anette!

Vad jättefint Ni har det i butiken! Pardörrar, soffa, tavlor, ja så otroligt mycket fint! Hade gärna kommit på ett besök om det inte varit för det långa avståndet - att se saker "live" ger alltid en annan känsla än på bild, även om det inte heller behöver vara tokigt. :)

Önskar Dig en skön fredag och hoppas fikat kommer att smaka, fast det tror jag helt säkert att det gör!

Kram från Karin som faktiskt redan tagit in några små granplantor. :)

Anonym sa...

Jag längtar med till advent, men jag har en del att göra tills dess så det får gå så där lite lagom.

Finfina bilder från eran butik, tänk vad mycket fina julsaker det finns!

Mysig helg till dig!

Jag ska sticka och gå på Bond :D

Kram Lena

livet på utanäs sa...

God morgon A !

Vad mysigt det ser ut i butiken ...jag gillar de där kransarna och allt annat förstås...

Jag längtar också till advent, har redan två små granar vid våran stentrappa nerstuckna i betongkrukor. När man tänder ljuslyktorna där ute blir det riktigt mysig stämning på gården.

Ha nu en trevlig helg !
MVH Sussi O

LOPPISLIV sa...

Godmorgon! Supersnygga pardörrar, nästan så man kan ha dem som rumsavskiljare, eller som de i danmark säger "Skodder" Snyggt också med lilla granen i zinkspannen. Ja nu längtar man efter adventpysslet minsann...snart snart :-) Trevlig helg på dig. Kramis Paula

Anonym sa...

Det blev ju jätte fint med llilla granen vi kakelugnen, och vad fint ni har julat till det i butiken. Ja visst längtar man till att få pynta till det där sista.

Kram Pernilla

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!1
åh vad det är vackert..så juligt och ljuvligt..
Jag blir alldeles tilll mig..
jag är i spik uppdragar tagen..

jag har mailat dig..behöver ha lite råd om golvet..
Kram anna

Leamarlené sa...

Å vad mycket vackert...du har ju verkligen en superbutik. Synd att jag bara besöker den på sommaren,...bor ju så långt bort. Syrran har säkert redan kikat in.

Kram, Marlene

Mitt hvite hus sa...

Oj her var det mye fint. Så flott butikk du har med vakre ting.
Gleder meg til å se alle juetrærne dine=)

ha en fin helg Klem Kerstin

Hjärtat Mitt sa...

Mmmmm, det blev snyggt med granen där.
Ser fram emot dina granbilder senare :)
Vilka fina dörrar du har fyndat!
De passar verkligen in i din butik.
Ha en trevlig helg.

Kram Mari i Marieholm

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Så fina pardörrarna är! Ska komma in & kika på dom "på riktigt"!
Har ni kvar av stora House Doctor dukarna? Lägg undan en åt mej är du snäll i så fall...Kikar in idag eller imorgon!
Vi synes!
Kramar Camilla

hemtrevnad marie sa...

Å Anette, så vackert med granen vid kakelugnen!!
Och vilka pardörrar ...pryder sin plats var som helst!!
Skåpet du har i butiken är jag helsåld på också....skulle passa så himla bra i mitt kök vet du, hihi!
Ja, och nu är det fikafredag....tror bestämt jag ska svänga ihop den supergoda kanelkaka som var med i lanliv , i julnumret förra året, har bakat den ett antal gånger ...kanske var det numret då du och Eva var med...?
Kan verkligen rekommendera att baka den kakan med philalelphiaglasyr och kokos på...så vintrig och fin...och GOD!!
ha det gott!
kramis

Vardagslycka sa...

Hej Anette!
Himmel, vad fint ni har pyntat i butiken! Pardörrarna är ju helt underbara!
Och den lilla granen är så söt. Visst längtar vi till advent nu så vi får börja pynta hemma, men det är tur att man kan få lite utlopp för pyntandet redan nu i butiken.
Såg i en kommentar här ovanför att det var nån som skulle baka din goda kanelkaka, och det har jag också tänkt göra. Men jag har tidningen utlånad, hoppas den kommer tillbaka idag för jag har inte skrivit ner receptet utan jag plockar fram tidningen varje gång jag ska baka.
Ha nu en mysig helg!
Kram, Carina

Sea Angels sa...

OOOH lovely I love christmas trees in zinc infact I love zinc and metal at Yule, I think it is the powdery effect on the old metals that give them a magical look. Beautiful pictures.
Hugs Lynn xx

Vit Spets sa...

Ja Du Anette!
Ljuvligt, ljuvligt både för ögat & själen... kul att Ni har tagit in soffan - akta Er så jag inte kommer & sitter där hela dagen :)

Pardörrarna var verkligen ett fynd!
Ha en skön Fredag med gott fika oxå njuter Ni under helgen...
Kramis
//Siv

Anonym sa...

Längtan efter advent och självaste julen blir inte mindre av att sätta sig och titta på alla de vackra bilderna du bjuder på idag.

Åh.. så vackert det är med din lilla gran vid kakelugnen. Och självklart ser jag fram emot att se vad du kommer hitta på med alla dina granar framöver.

Så det är där dina fina pardörrar står för tillfället. Dom är så otroligt vackra och lär garanterat pryda sin plats var dom än står.

Vad fint det blev med din trädgårds-soffa i butiken också. Ni har verkligen gjort fint i butiken och julstämingen börjar komma in även där.

Ha en trevlig helg !

Kram Kram

Strömkarlen - Vitavillan sa...

Så snyggt du har i skylten,en fröjd för ögat!
Kram Marlene.

Lilla Blanka sa...

Gomorron Anette!

Åh vad glad jag blir när jag ser dina bilder! Lilla granen i zinkhinken är såå söt! Nu längtar jag också till advent *hihi*

Och dessa pardörrar..vilken lyckost som hittade dem, de är helt ljuvliga!

Kram
Mia

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Oj så mycket fint ni har i butiken!
Den lilla granen är ju så gullig också, så jag förstår att du vill ha den framme redan nu...
Pardörrarna var jättefina, så bra att de inte är så stora, det brukar ju många vara...
Du har en liten award att hämta inne hos mej, om du vill...
Kram
Marie

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei Anette! Visst lengter man etter adventstiden, det blir jo ikke bedre av å komme inn til deg og se alt det lekre i butikken.

Julestemningen kryper gjennom skjermen her så det riktig kribler i magen ;o)
Selv undrer jeg over hva finns egentlig i mine esker med julepynt ?( Nysjerrig som et lite barn tjihii)...
Ha en fin dag.
Klem

Livets njutning sa...

Granen är väldigt söt. Passar perfekt vid kakelugnen. En fråga. Hur gör du med granarna? Rycker du upp granen med fötter och lägger dem i jord sedan eller? Tips?

Jag hade tänkt ha en liten gran till flickorna men vet inte om jag ska försöka få med rötterna och sätta dem i jord i en passande kruka.

Din butik är sååå underbar. Attans att jag inte bor nära. Annars hade jag besökt butiken ofta. :)

Trevlig helg! / Jenny

Brunkullan sa...

Såååååå fina pardörrar! Har letat med ljus och lykta,men de fina blir så dyra...:( Hade ett par pågång på auktion men jag fick ge mig...
Tack för tipset med hinken som julgransfot! Har haft vissa problem i stugan, då jag har liten julgran på ett bord. Den tippar så lätt...men nu ska jag leta en fin zinkhink:)

Susanne

Monica sa...

Hej !!
Jattefint vid kakelugnen.....zink,gran,kakelugn...mmmmm....juuul....ja, nu langtar man...
Valdigt fint i affaren.....lugnt harmoniskt....vackert....man far lust att komma dit och ttta...och handla...
Ha det bra,
Monica i Rom

Vit Spets sa...

Hej igen!
Helt klart skall jag komma & kika på julskyltningen & fika the & kaka. Ladda upp med en tepåse i butiken - vet aldrig när jag kikar förbi :)

ps/ Väntar med spänning på paketet...

Kramis
//Siv

Lavendel & Romantik sa...

Oj, så fint ni har det i butiken....Och vilka fina dörrar,och skänken skulle jag vilja ha...Ha en härlig helg Kram/Majsan

Karin Lindström sa...

Hej rara Anette!

Jag blir så glad att du tittar in till mig och skriver så rara ord. Du är allt en riktigt rar bloggtjej! Otroligt också att du hinner svara, så många besökare som du har. Men vet du att din blogg är så otroligt fin och du är alltid så possitiv så det är verkligen kul att kika in till dig!
Dessutom är ju ditt hem helt ljuvligt!

Nu när jag ser bilderna från butiken så saknar jag att dona i min. Tiden i Okt och Nov var ju mest stressig när allt skulle upp och göras fint. Sen var det ju bara att sälja!!!

Ska kika in i butiken som jag kan besöka *fniss*!

Ha nu en riktigt skön helg och en trevlig fika!

Många kramar
Karin

Kallholmen sa...

Vad underbart det måste vara att ha butik i Advent och Juletid.
Det ser så mysigt ut på alla bilder.
Carolina.

Magdalena sa...

underbaret,- herlig dette....
så utrolig nostalgisk,- jeg ble helt myk i hjertet...
klem og takk for titten...

Gnistrande snö sa...

Åh vad mysigt ni verkar ha det i er butik, så roligt det vore att åka dit någon gång...

Mvh
Katarina

Vitt och nött sa...

va kul å se lite bilder från butiken! så juligt å fint!

ja märker att ja inte ä ensam om å längta till julen å allt pyssel som hör till.. det kliar i fingrarna.... hihi!

ha en skön helg!!

kram ellen

Anna-Leena sa...

Vilken söt liten gran åh en sån skulle kunna få flytta in här med.
Härliga bilder från butiken jag brukar kika in där när jag kommer upp & hälsar på min pappa. Skulle kunna gå i timmar i butiken & njuta.
Ha det gott
Kram Anna-Leena

Annas skattkammare sa...

Himmel Anette så fint du visar! Jag blir alldeles jul-sjuk! Önskar så att jag bodde närmare er så jag kunde besöka er fina butik.. Trevlig helg!
Kram /Anna

Anonym sa...

Oj, så fint ni har fått! Jag måste ta mig tid och komma in och kolla lite. Gillar den söta granen i zinkhinken! Kanske härmas jag för jag har en sån hink som bara står tom.

Sallys hus sa...

hallå där!

Ååå vad jag önskar att jag kunde kika in i er fina butik...
Vad mysigt det är med dörrar, soffa o granar.....massor av julmys:)
Så söt kaninen i kaninsamlingen är också...det ska bli så spännande sen att få se hela vardagsrummet...golvet ser jätte fint ut.
Jag hinner ingenting just nu....det är bara måndag o fredag hela tiden känns det som.
Har kunderna börjat handla julklappar än?? eller är det julgardiner som inhandlas nu??

Hoppas du fick nåt smaskigt fredagsfika idag....själv spar jag mig....tills ikväll...ska ut o äta med de andra gympaledarna....
ha en härlig helg!
kraaaaaaam Katarina

Galleri Hönshuset sa...

Hej Anette. Så härligt med den lilla granen bredvid kakelugnen. Vi har också fler granar inne till jul. En som jag dekorerar, och så har barnen en egen uppe på deras våning som dem vill dekorera med alla sina pyssel dem gör på dagis o skolan.

Härliga bilder från butiken. Ha en härlig helg. Kram Pirre

japp sa...

Heij.. guu, så fint du pyntat, å fiiint i butiken me... de är ju såå myzigt inför julen åså, allt som ska pyntas å fixas.

Ser även de fina inredningarna du visar på Vedum, har själv både köket Johanna (natur-Ek) och Badrummet Morning (körsbär, tror jag de är.)
Är såå nöjd me deras grejor.

Hoppas du får en fin Fredag.. du e ju såå duktig på att pynta å göra fint.. kram Helén i Piteå.

Ann-Catrin sa...

Hej Anette!
tar mig en liten feminutare nu hos dig!!

vad härligt det ser ut med när du pyntar... nästan så jag får lite julkänsla jag med.. tur man kikar in här OFTA... viljet fint tips med smågranar.. så himla sött!

Ja de där små handdukarana och örngotten var ju lite juligt röda...

ohh er butik... har förstorat upp bilderna och njutït


Ha nu en fin helg... ta det liite lugnt oxå... se hbur det gick med mig... håller redan på att klättra på väggarna här hemma..


Kramar
A-C

Liten Bod sa...

Det måste gå transporter ofta mellan ditt hus och butiken :) Fint blir det i alla fall på båda ställena! Jag ser också fram emot advent nu... Kram, Tina

Sallys hus sa...

Tack vännen för gulliga ord1
De värmer....
Jag är såååå trött....då blir jag alltid så fånig...
Blir ännu mer lättrörd så nu sitter jag här med tårar i ögonen bara för att du skrev så snällt.....
Kraaaaaam

Marie//Tekla Maräng sa...

Vad fint ni har det i butiken, med pardörrarna och trädgårdssoffan!
Mycket fina grejer ni säljer.
Tycker mycket om översta bilden med granen och kakelugnen. Jag skulle också vilja ha en sådan där lagom gran, får då skulle jag kunna ha några sådana i olika rum.Men det är sällan man hittar så lagom stor här där jag bor, tyvärr.

Hälsa syrran och önskar er en trevlig helg.
Visst längtar man till advent och att man kan börja att pynta.

Dalatorpet sa...

Ni har så mkt fint! önskar man bodde ärmare så man kunde klämma och känna på sakerna

Villa Carl Larsson sa...

Så otroligt fint och mysigt!!! Wow! Trevlig helg från mig.

Anonym sa...

vad fint ni har i er butik. Mycket fina saker. Men Kalix ligger ju så långt bort från mig.
Ha en bra helg
Kram @nette

smultrongården sa...

Tjenixen!

Den butiken skulle man bra gärna vilja besöka!
Plädarna i soffan är ju gudomliga!

Precis hemkommen från tandläkaren. Att ha café straffar sig kan jag bara tala om, hur sur får man bli på sig själv!!?

Spännande att se vad som blir av granarna till advent.

Hoppas du hade gott fredagsfika, här borde det vara slut på sånt för tid o evighet nu!
Kram Eva

♥ Pia... sa...

Hej Anette..nu har jag suttit en lång stund och bara suckat..du hade väldigt mycket fint i butiken..pardörrarna var super fina..var de till och med vita när du köpte dom?..Mina är inte vita tyvärr..så jag får nog måla dom när tid för det bygget kommer..:)..kransarna..vad tar du för dom..säljer du förresten kranskar kanske jag ska fråga...mm....blir sugen på det mesta du har faktiskt...nu får det bli fredagsgoo mat..och sen inge mer... har fikat gott idag så det räcker:).Ha en skön kväll..kram..PIA

Hem och Lycka sa...

Åå, varför måste jag ha så långt till din ljuuuvliga butik..? kram

Anonym sa...

Glömde säga när jag var in till butiken idag att ni hade så fint jag blev jätteinspirerad. Men nu längtar jag så mycket till advent. I morgon ska jag gå till skogen och samla material...
Kram Susanne

Marits vita skrin sa...

Men guuuud va fint ni har det i butiken.

Jag fastnade för tavlorna med sång text. Jätte vackra.
Vad fint du dekorerar, man blir jätte köp-sugen.
Vilka pardörrar, förstår om du är lycklig över dom.
Kram kram/Marit

Tulipa sa...

Så mycket fint, man njuter och tittar med stora ögon!
Kram Tulipa

Livets njutning sa...

Tack snälla du för tipset. Jag ska testa imorgon. Det ska bli spännande när allt är klar och få se hur reslutatet blir. :)

Vill även önska dig trevlig helg. Kram Jenny

Anonym sa...

Beautiful blog:)
Blessings,
Carol
USA
http://raisedincotton.typepad.com/

n o r d i n g å r d e n sa...

Oj så mysigt ni har i er butik och vilka vackra tavlor du syrras kompis gör! Och de pardörrarana, vilken tur du hae! Granen i hinken är så fint, jag ska fylla mina zinkhinkar med snart! Ha en skön helg!!! Mari.

Drömmar och verklighet sa...

Måste komma in och kika på ommöbleringen och se om jag hittar nåt mer fint//Carina

Nettan sa...

Å så mycket fint ni har, kul att få kika runt i butiken litegrann!! Pardörrarna förstår jag att du är nöjd med!
Kram Nettan

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ja oj så vackra dörrarna är!!! Så fint med kransarna. På min dörr hänger det också en krans. Hittade ju en tillslut...hihi vet du var jo längst ner i julkartongen. Jag hade ju förfasiken en redan! Och den köpte jag ju tom hos dig förra julen. Ja herreje jag måste ju vara senil =)
Ja butiken är verkligen så fin!

Kram Anita

♥ Pia... sa...

Hej.. hmmm så det pyntas..spännande..vet inte om jag vill se:)..blir väl förmodligen vääääldigt grön:).. ja vad snäll du är ...tror du att det går att sälja de där korten...?..hoppas det....ha de...kram..PIA..får väl antagligen gå upp med tuppen ..för att se vad du gjort:)...

Rosengårdens Inredning sa...

Gokväll Anette!
Kan knappt bärga mig innan jag får se dina fina rum med vitmålade golv....
Visst längtar man till första advent nu.... vet du? Jag tror nog att jag börjar några dagar tidigare...(hi,hi).
Önskar dig en fortsatt härlig helg,
Kramen från mig

Ina sa...

ja visst är man lite sugen på julen nu med allt vad den innebär. Jag har tagit in lite grönt och gjort en krans och det kliar i fingrarna att ta in mer och jag har också börjat planera inför julen så smått.
Dina pardörrar är underbara och gör sig fint i din butik.
Kram Ina

Marie sa...

Nämen, vad spännande att ni har möblerat vardagsrummet idag, måste kännas helt underbart! Åååh vad jag längtar att få se bilder därifrån, skynda dig att fota, hihi.
Eran butik ser helt ljuvligt fin ut, pardörrarna är fantastiskt vackra! Ja, nu längtar man varje dag efter att få börja pynta lite till första advent, såå mysigt!

Ha det allra bäst!
Kram Marie

C De-sign sa...

Hej Alltid lika roligt att titta in hos dig....och det ska bli spännande att se hur ditt vardagsrum blir!!!! Pardörrarna var ju helt underbara, så fint ni har det i er butik!!!!!! Synd att Sverige är så avlångt......... Önskar dig en skön söndag! Stor Kram fr C

♥ Pia... sa...

näää de va inge nytt.... kikar in snart igen:)..PIA

Kamomilla sa...

Er affär är nog riktiga himmelriket... Väldigt vackert och så roligt att du använder möbler och dörrar sådär som vacker rekvisita!
Ska nog bli spännande att se hur du ska göra med granen/granarna..

johanna sa...

Hej
Vad härligt med alla julbilder!!! Vilka dörrar o ert skåp är ju bara såå fint!
Kraaaam

Anonym sa...

Du är så duktig! Vill också ha en mini gran i en tunna.. så snyggt! Ta hand om dig! =O)

Klaffen sa...

Wow så fint da. gran i zink er underbart! Gleder meg til å se mer til advent og jul! Nydelig blogg! Kommer gjerne tilbake. monalisa

Vit Gladiolus sa...

Jag blir helt sjuk när jag ser ditt inlägg..;) sååå himla fint! Å pardörrarna, guuud vad vackra!
kram Zinkbaljan

WhiteVintageDreams sa...

Hej :). Här kommer en lite skamsen kommentar. Du skrev för ett tag sen, de vackraste ord jag fått i min blogg :). Du gjorde mig väldigt glad!!! Så ett stort tack för att du tog dig tiden att skriva så snällt :). Nu idag slog det mig att jag inte svarat dig ÄN. Pinsamt. Jag vet att man inte "måste" svara *ler*, men ville(!) gärna svara och förklara hur glad jag blev. Det är så mycket sorg, oro mm i mitt liv nu, att små ord kan "göra" en hel dag underbar :). Kanske låter överdrivet, men så var det.
Hoppas att din syster får det underbart i nya lägenheten :)!
Tack för all vacker inspiration du bjuder på. Längtar till att få se din jul :).
Kram

White Season sa...

Hej Anette, jag har inte varit här och kikat på ett tag... Så det är extra mysigt just nu och gå igenom alla dina vackra inlägg. Om jag bodde närmre...din butik är som en saga...så himla fin. Tänk om de här omkring hade samma känsla så mysigt det skulle vara då att handla alla fina saker...
Härliga inlägg och visst är det en mysig tid nu, med advent som nalkas inte allt för långt bort:-)
Många kramar till dig, Malin

Ann-Catrin sa...

Bara lilla jag som kikar i nu när jag kan sitta vid datorn igen. hmm fast nu börjar det kännas igen..har nog suttit för länge!!

jasså dotra var i Stockholm.. kul att Åhléns börjat med Odd Molly.. visste inte jag ens som bor här.Typiskt va!!

Kramar till dig
A-C

Sandra sa...

Så himla mycke fina grejer!!

MVH Sandra