lördag 20 juni 2009

Midsommar bilder hos mig !

Jag dukade inomhus igår, det var alldeles för kallt för att sitta ute....


Men det blev fint ändå, jag plockade in liljekonvaljer och tände levande ljus...

Det är så roligt att duka vackert.

Nu visar jag glasen riktigt ordentligt, det var så många som såg dem på studentdukningen och har frågat varifrån de kommer. Jag har köpt dem för ca 5 år sedan och de kommer från Miljögården, jag tycker de är så somriga och fina !


Kaffe och tårta blev det i verandan !




Var bara tvungen att fota mig och Nisse under det ljuvliga äppelträdet !




Och vår ljuvliga dotter Emelie !!



I en blommig och fin klänning...det var allt för denna gång !

Midsommar helgen är ju inte slut ännu, och jag kan meddela att nu skiner solen här hos oss och det är riktigt varmt, så jag ska gå och äta frukosten ute nu och sen kaffe och lite tårta !

Ha det så bra alla

Kraam Anette

37 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Vilken vacker dukning Anette! Och så söta klänningar!

kram Mia

Lantligt i stan sa...

Vackra bilder och underbar dukning!
Kram Anki

Uttan sa...

Fortsatt trevlig Midsommar till dej!
Vilka fina bilder och klänningarna är helt fantastiska.
Tårtan var mumsig;)
Ha det bra!
Kram!

hagagården sa...

Tack för titten,men vilken fin dukning och glasen var underbara,vilka vackra kläder ni hade på er du och din dotter,själv hade jag den långa klänningen från indiska ja du vet nog vad jag menar eller hur!?
Nu ska jag och en kompis till helena skarp för att shoppa lite hon har lovar öppna butiken för oss så här på midsommar dagen.
kram på dig
ninni

Majas mammelucker sa...

Hej Anette!
Här dansade vi i regn och jag trodde inte mina ögon innan vi skulle gå ner till dansen då haglade det här..hallå vädret vad tog det åt dig..
Ljuvlig dukning.. Jätte fin dotter och era klänningar är såååå fina .Vi har match mot ön utanför oss idag så den här dagen satsar alla killarna för fullt.vi har tradition på midsommardagen då spelar vi fotboll mot ön utanför oss ett sommarstuge området och det är 49 gången i år sen är det pub i våran lokal och trubadur med dans och försäljning av hamburgare och alkohol mm. Dom flesta ser fram mot denna dag i stället fö midsommar afton.
..kul grej..Har blivit en familje fest för många.
Så vi ska i väg kl 13.00 så nu laddar sonen för matchen.
Hade gott njut av dagen!
Kram Maria.

My Lovely Things sa...

Hej!!
åh vad vackra glas..
Så fint med era blommiga klänningar..
nu blev jagblomklänning sugen..
Härligt med sol nu..

Här är molnigt..
ska strax gå och jobba helg..
kram anna

Lauras gård sa...

Har du en så stor dotter! Hon är väldigt vacker och en så somrig och fin klänning! Vilka underbara sommarglas. Kram Stina

Anja sa...

Hej Anette,
your Blog is so wonderfull!!!

Many greatings from Germany
Anja

Fridfulla hem sa...

Vilken vacker dukning, du har verkligen öga för det vackra. Jag har just startat min blogg, sedan många år tillbaka har jag varit hos mamma varje kväll så jag har aldrig suttit vid datorn när jag var ledig. Plötslig har jag en massa tid, och vilka fina bloggar det finns och din är absolut den bästa.
Kram Maud

Anneli sa...

Så jättefina bilder på er och på fin dukning...
Har fått upp den fina lampan jag köpte av dig - blev jättenöjd - (visar på bloggen...)
Ha en fortsatt bra och "solig" helg..
Kram
Annelie

Tulipa sa...

Sommar...vackra klänningar och blomstrande dukning...jättevackert!!!
Både glasen och tallrikarna tyckte jag var sååå fina!!!!

Du och Nisse ser för söta ut vid äppelträdet, jättefin bild!
Er dotter är givetvis jättefin!!!
Förstår att ni är stolta!

I eftermiddag ska jag skicka iväg barnen och mannen på "bjudning" för att kunnna måla hallgolvet, första strykningen...och så får jag komma efter sen. Ska bli så spännande att lägga på första lagret och se det bli vitt..!

En härlig helg önskar jag er!

Stor kram Mariette

Anci sa...

Det är riktigt somriga bilder som du visar ! Det ser så fint ut och dina gäster måste ha trivs vid det vackert dukade bordet :)

Fortsatt trevlig midsommarhelg !

Kram

Ett Vitare Hem sa...

Både dukningen, dottern och bilderna i sig var jättefina!
Ha en fortsatt trevlig helg!
Kramis/LenaS

Lilla huset på prärien sa...

Man märker verkligen här på bloggen vad avlångt vårt land är! Liljekonvaljer... de är överblommade sedan länge här, tyvärr! De är ljuvliga!

Så vackert du har dukat och vilken söt tjej du har :)

Kram Jenny

Unknown sa...

Jättfin dukning och va fina klänningar ni hade på er!!

Ha de gott kram Pia

VvW Design sa...

Vilka fina bilder och vilka härliga vinglas! Så mysiga!
Ha en fortsatt trevlig midsommarhelg.
Kram, Ann

Lisa Marklund sa...

Himla fin dukning till midsommar :-)
Önskar dig en fortsatt mysig sommarvecka
Kram Lisa

Made in Persbo...Carina sa...

Vilken vacker dukning du ordnat! ...och så ljuvliga bilder av din söta dotter i hennes vackr blommiga klänning.
Måste vara härligt att fira midsommar samtidigt som äppelträden blommar. Känns som att det var en evighetsedan de blommade här nere.

Kram, Carina

Broarne sa...

Hej
Du tar fantastiska bilder och vilken fin dotter, visst är man stolt när man har en sån där fin...?
Jag har en också som är 22 år.
kram
Annmarie på Broarne

Kristall & Pynt sa...

Så vackert, underbar dukning du gjort.
Ha det gott
Kram Sofia

n o r d i n g å r d e n sa...

Oj vilken vacker dukning, synd de glasen var så gamla, hade velat haft såna, jättesnygga ju! Fint porslin med och så svackert du arrangerar på bordet! Två snygga tjajer och en fin grabb ser jag med: )

Ha en fortsatt skön midsommarhelg! Mari.

Nooria sa...

For et skjønt midsommerbord! Bildene gir en deilig sommerfølelse. Jenten din med kjolen var også nydelig :-).

Om du stikker innom bloggen min litt senere skal du få se bordet jeg dekket i går med pioner og hjemmelagede lyslykter.

LOPPISLIV sa...

Så jättefin dukning, dina frostade glas är verkligen jättefina. Ser att ni har liljekonvaljer nu, det är så kul att se när växterna blommar så olika tider i vårt avlånga land. 1 månad sedan jag plockade konvaljer här. Fina bilder på dig och din dotter, supersöta midsommarbrudar i rosiga klänningar :-) Tårtan såg smaskens ut. Ha en fin söndag. Kram Paula

Ina sa...

Åh vilka underbara bilder från ert midsommarfirande!! Ljuvligt vackert bord och så fina tjejer;-) Ser att du har den fina klänningen från KA vintage kollektion!!
Hoppas ni haft en riktigt trevlig midsommarhelg!!
Kram Ina

Loppis Lycka sa...

Vilka vackra midsommarbilder!
Liljekonvaljer till midsommar va härligt. Det är vi inte vanna vid här nere i söder ;)
Kram Josefine

Anonym sa...

Hej Anette!

Underbara midsommarbilder.
Jätte fina glas jag håller med dig otroligt somriga är dom.

Vi har inte så mycket varmare här nere, men sommaren är inte slut. Och för den del får värmen vänta till semestern.

Kram annica

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var fina midsommarbilder. Dina glas är helt underbara, ser också att du har Bengali-tallrik, den servisen är så fin. Och jättefina klänningar har ni, du och dottern. Nisse han är alltid söt. Kul och få se lite från din midsommar.
Kramis AnnaMaria

Annas skattkammare sa...

Så fint du dukade! Och så härligt att se äppelträden blomma, här blommade de över så fort.. Så vacker dotter du har.
Kram /Anna

Vintage Rose Collection sa...

HOw beautiful everything is, as always sweet friend.. Your daughter is very lovely in her floral dress..
Love the picture of you and nisse too..
I shipped out your magazine of Dovetales yesterday, so you should get it in about a week..
Enjoy the sunshine!
Jo-Anne Coletti from USA

Västbacken sa...

Jättefin dukning och härliga bilder.

Ha det bra

Lotta

Kamomilla sa...

Dukningen är härligt somrig med de fina glasen! Vad Nisse och du är söta! Svante hälsar, han hade också en fin midsommar (kolla hos mig)
Söta blomkläder på både mor och dotter!!

Lisas torp sa...

vilken härlig midsommarstämning det är hos dej! Tänk, att ni har liljekonvaljer och blommande äppelträd till midsommar! Så underbart!!!

Så vackert du har dukat och soffan som du klätt är helt, helt underbar! Åh, så duktig du är!

Din dotter är ju som en riktigt midsommarprinsessa! Såååå sööööt!

Jag antar att ni hade en härlig dag och kväll!
Här var det lite si och så med regnet på kvällen i alla fall!
Kram
Lisa

Snuttan sa...

Underbart vacker dukning Anette!
Vilken go princessa du med har.
Mycket fina klänningar.dukningen. Ja allt helt perfeckt
Kram
Åsa

Lina sa...

Vilken fin duknning!! Vi i Halland fick också sitta inne!! Vilken ljuvkig klänning din dotter har ! En riktig sommardröm! Ha en fin vecka!

hemtrevnad marie sa...

Härliga midsommarbilder!!
Glasen var verkligen söta och dottern likaså...mor sin upp i dan!:)
Kul att du gillade mina tolix!!
Nu ska man bara hitta ett fint bord också, hihi!
kraam

Moa sa...

Din klänning är ju underbar!

sara på hedepipan sa...

Härligt fin dukning. underbar klänning.
kram sara