lördag 31 juli 2010

Måste bara prova....

Halloj på er alla, jag måste ju bara prova att hålla upp griffeltavlan på min ny målade pärlspontvägg..fniss...Japp, det blir bra här !


Lite fjåneri och skratt då det fotas...Den uppmärksamme ser att jag har klipp mig, kände mig som en dalmas ( inget ont om dalmasar, men jag tror ni förstår vad jag menar..Gutav Wasa kanske jag skulle ha sagt i stället..) i håret innan, så jag tog av längden och luggen, nu kändes det genast bättre, jag har ganska tunnt hår, så jag måste ha det uppklippt för att få lite volym i det..
Min gröna klänning från Esprit hittade jag i garderoben då jag städade den för några dagar sen ( den är knälång så jag har svarta leggings till.. )..hrrrmmm..har haft dålig ordning i garderoben, men nu, nu är det ordning vill jag lova !
Ha en fin Lördags kväll alla, jag ska packa upp lite nya kläder, har nämligen varit på en shoppingtur !!
Kraaam Anette
P.s Paj receptet ni ser på tavlan, det är mitt grundrecept på pajdeg, på matpaj...

36 kommentarer:

LILLA BLÅ sa...

Snygg frisyr =)
Där hänger tavlan perfekt, lite till vänster kanske ;)

Ha en fin dag


kramar @nette

Anonym sa...

Ser ut att blir jättebra med griffeltavlan där du :-).

Snygg frisyr Anette!!

Barnrummet är klart nu. Inte inrett men kika gärna in till mig.

Fortsatt trevlig helg!

Kram Linda (Jolin)

hagagården sa...

Hej
Det ser underbart fint ut med tavlan där på väggen.
Ja det ska jag göra ta lite foton nästa gång jag åker dit.
kram o ha en fin kväll.
ninni

Lantligt i smultronbacken sa...

Jättefint med en svart griffeltavla mot en vit pärlspont vägg.

Rensning i garderoben det skulle jag verkligen behöva. Var iväg med ett lass kläder på Erikshjälpen för ett bra tag sen nu och skulle nog behöva ett lass igen.

Kram

Marita sa...

Blir väldig fint med griffeltavlan där, praktiskt också!
Klänningen du har på dig har en alldeles underbar färg, det klär dig!
Snygg blev du i håret också!! Det blev mycket bättre sådär!
kram, Marita

Alberte sa...

Du ser bra ut som alltid!
Tavlen er bare vakker - du kan kunsten med å forandre!
God lørdag.
xxx fra Jannicke i Bergen

Norregård sa...

Hej!!
Visst måste man prova sig fram!! Kommer bli så fint, tänk när allt är klart och du bara kan piffa....

Fin du är i håret, börjar bli trött på mitt långa...Kanske skulle ta och klippa mig;o)

Kram Malin

EM sa...

Det blir jättebra där...
Sån snygg frisyr!
Har god lust att kapa av det långa, som alltid samlas i fläta eller svans. Orka göra nåt...
ha en go lördagskväll
önskar elsamarianne

marie sa...

Jaa, visst är det kul att piffa innan man är klar! Så gör jag alltid! Dekorerar innan allt är klart! Gubben blir galen!;)) Det blir ju lite jobbigare för honom att slutföra saker när jag har ställt iordning...men det är så himla kul. Man har ju liksom inte tid att vänta! Orangeriet är inte klart och utan golv och tak, väggarna är uppe men jag kan redan tänka mig att börja på. Så visst är man lite knäpp! Griffeltavlan är underbar och du blev jättefin i håret. jag är så feg och har långt hår som alltid. Skulle behöva stylas! Jaa, vi ska på det mysigaste mysigaste kräftkalas...kan bara tänka mig. Åhh så kul det ska bli och jag med många andra håller tummarna för att det ska lösa sig!
Kram på dig
Marie
Kram på dig

Unknown sa...

Grymt snygg griffeltavla, coolt på den vackra sponten.
/Catta

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hem och Harmoni Marie sa...

Fin griffeltavla, den har du gjort bra.
Och frisören också fin :)

Ha en härlig fortsättning på helgen, kram Marie

n o r d i n g å r d e n sa...

Innan jag hann läsa att du klippt dig tänkte jag, "så snygg hon är i håret" , för det är du, det blev jättebra!!! och snygg turkos klänning också! Tavlan blir så snygg på väggen!!! Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Kamomilla sa...

Vad fin du är!! Jag har samma problem med håret och nu blir det saxen i slutet av veckan... Har igen en gång försökt övertala mig själv till attt ha långt hår men det lyckas liksom inte. Det blir stripigt och skört och går av inna det ens når axlarna.

Din griffeltavla är superfin!

LOPPISLIV sa...

Japp, det blir perfekt där på väggen...hihii ja sån är jag med, snabbt måste man testa och prova hur det tar sig lite i förväg, så man får en aning liksom...för det går ju inte att vänta tills allt är klart när det kliar så hemskt i fingrarna att få sätta igång att inreda :-) Söt som bara den är hon också i nya frillan och så fin turkos klänning, du klär i färgen. Ha en underbar lördag. Kraaaam Paula

Lantliga drömmar sa...

Du blev jättefin i håret ! Ha en skön helg. Nilla

Helen sa...

Du är jätte fin i håret och klänningen klär dig verkligen, helt rätt färg för dig. Ha en fin helg.
Kram/Helen

Hildas Hem & Trädgård sa...

Hej!!
Vill bara berätta att jag läste ett av dina tidigare inlägg om ett butikstips du hade- Inwhite....
Håller fullständigt med dig, vilken fin butik!!
Idag fick jag födelsedagspresenter därifrån- en knoppbräda och din bok!!!!

Kramar

♥ Pia... sa...

Jäklar vicken snygg frisyr.. den passade dej super..själv har jag alldeles för tjockt hår..det är inte bra de heller.. Snygg blåsa också..OCH väggen den var fiiiin:)..Köket blir kanon...ha en skön & trevlig helg..kram..Pia

Madame Petite sa...

Härliga bilder på en härlig tjej! Idag fick du till och med en hormonstin flodhäst att le här borta i Stockholm :) Älskar din gröna klänning... och frisyr! Urläckert!

Läckert också med matpaj och griffeltavla... mums...

Kram kram

Jenny sa...

Hallå där Snygging!!

Där passar ju den vackra griffeltavlan jättebra:)

Kraam Jenny

beate sa...

det blir jo helt perfekt!

fin på sveisen :)

nyt kvelden

klem beate

nea i det gula huset sa...

Ha ha..klart man måste prova lite! :) Så gör vi nog alla!

Ha en go helg!
Kram Nea

Fröken Råsmart sa...

Blir kanonfint med svart griffeltavla mot vit vägg! Roligt att följa er renovering.

Loppe sa...

Hej
Og hvor fint det er blevet.. også håret !

Kiggede lige på Google... Halix -wow - det er langt fra Danmark..

Må være skønt at bo så langt oppe mod nord..

Elsker dine ideer og nyder din bog med landlig charm..

Hilsen og kram
☼ ¸.•*♫*•.¸٩(-̮̮̃-̃)۶
Loppe

Loppe sa...

Oooups
SORRY
Kalix of course

Danielle Vasconcelos sa...

Beautiful blog!
Lovely photos :)

/Fashion Bowie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon vännen.
Du är jättefin i håret, så snyggt. Du passar väldigt bra i sån frisyr. Och passar bra gör din fina griffeltavla också, så fint mot den vita väggen.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

me and alice sa...

Tror jag skrev på fejjan om din vackra tavla, men säger det igen... den är jättefin och likadant med dig. Du är jättefin i kort hår Anette!
Önskar jag hade modet att våga klippa mig kort!
kraam från fegisen...*fniss*
Susanne

Sunnanvind sa...

Snyggt med svart griffeltavla till vit pärlspont och nyklippt tjej till det dessutom!
Ja det är roligt det där när man hittar kläder i garderoben som man liksom glömt bort :)

Ha en bra söndag!

Kram Carina

hemma hos lilla mej sa...

Vad snyggt med svart griffeltavla mot den vita väggen.Läckert.Ja du passar kanon i din nya frisyr.Läcker färg på klänningen.Ha en skön och härlig söndag.kram Rita ♥

Sussi sa...

Ja det är bara att ta fram hammaren och slå till...det blir bra där!
Håret blev också bra, fint med uppklippt lugg!
Vem skulle inte behöva städa ur garderoben??! Det blir nog mitt nästa projekt när jag kommer hem från semestern.

Kram
Sussi

Annas skattkammare sa...

Fin pärlspontvägg, fin griffeltavla och framförallt fin Anette! =)
Kram /Anna

Anonym sa...

Du ser ut som en gammal skolfröken som gör iordning klassrummet efter sommaren :-)

Jätte fint

Kramar
katarina

Anonym sa...

Jag menade inte gammal i ålder utan "för länge sen" fröken :-D