fredag 5 november 2010

Kaklet i vårt kök

Nu är kaklet på plats i vårt kök !! Åhh vad fint det blev, jag är sååå nöjd..
Jag valde att behålla det kaklet som jag hade valt för över 10 år sedan ! Jag tycker lika mycket om det ännu. Men vi fick köpa några kvm för vi har kaklat mer nu.



Jag ville ha det kant i kant och sen vit fog i springorna, det är min Pappa som har kaklat så fint.


Vi valde att kakla hela murstocken och hela väggen bakom fläktkåpan, röret upptill ska byggas igen med ett snyggt rostfritt kantigt rör sen. Kaklet är gjort efter en gammal modell som jag har köpt HÄR.
Ha nu en toppen Fredag alla och nu blir det lång helg !!
Kraaam Anette
P.s Du har väl inte missat min utlottning ? Klicka HÄR så kommer du dit, det är bara en vecka kvar nu !!


46 kommentarer:

Anonym sa...

Det är bara så fint det kaklet ni satt upp. Kan inte bli så mycket finare. Själv skulle jag också välja ett sådant om jag skulle göra om i köket. Önskar dig en toppenhelg!
Kram från Marie

My Lovely Things sa...

God,morgon!
Men va fin köket blir!!

Va härlig tatt ha köket klart till JUl!!

Vi kämpar på me dhallarna.På tisdag komme ren del av listerna-härligt!!

Ha det så gott!!

Kram Anna

♥ Pia... sa...

Gomorron..men duuuuuuuuuuu så vackert det blir Anette...din pappa är superduktigt.. ja och kant i kant med vit fog är skitsnyggt.. ha nu en supertoppenhelg.. kram. Pia
Nu måste jag rusa till jobbet....

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det blev så jättefint, just att det täcker hela väggen upp mot taket var så fint. Han är allt duktig din pappa. Snyggt med den vita fogen också. Kanske blir ett litet kalas i köket under helgen nu då...
Ha en fin allhelgonahelg
Kram till dig vännen
AnnaMaria

LOPPISLIV sa...

Godmorgon Anette! Jäklar vad fint det blev med kaklet, så himla snyggt när det går upp på väggen mot taket. Duktig han är din pappa. Gillar att det går kant i kant, snyggt!! Och den vita fogen ( det har vi också) Ja det blev verkigen toppenfint. Sånt kakel vill jag också ha i vårt kök när vi ska byta ut den vi har idag, men det lär nog dröja, för listan på vill göra saker här hemma är lååååång :-)) Ha en underbar helg nu i ditt fina kök. Kraaam Paula

Malin's Hus sa...

Det blev ju super! Nu blir jag megasugen att göra om vårt kök!!! Måla luckorna iaf :)

Ha en skön Helg!

Körsbärsgården sa...

Godmorgon Anette!

Vad fint det blir! Kan tänka mig att Du ser fram att julstöka i det nya köket! Och Din pappa är verkligen guld värd, i likhet med flera pappor. :)
När resultaten blir påtagliga känns allt slit och krångel allt annat än jobbigt, även om det har sina sidor att byta/renovera kök. Kaklet Ni har är toppenfint! Vi har ett liknande med men valde en ljust grå fog. Blev rekommenderad ljusgrå då den vita fogen i vissa fall gulnat över spisar, enligt uppgift från hantverkare. Det hade ju inte behövt hända här, men vi vågade inte chansa och vi är jättenöjda med den ljust grå.

Fredag. Ingen dålig dag det inte. Faktiskt veckans bästa, om jag får tycka. Må så gott i fina köket och hoppas Du får en riktigt skön Allhelgona helg!

Vänlig morgonhälsning med mycket frost och en gryende morgonsol från Karin.

Marina sa...

Jättevackert med vitt fog också, jättefräscht!
Kram Marina

Hilmas Hus sa...

Det blev kanonfint! en sådan blandare har jag lagt till på min inköpslista till vårt nya kök :)

Vit dröm sa...

Vad fint det blir Anette! Förstår att ni är nöjda, vilken duktig pappa du har också!
Ha en härlig helg!
Kram Anna

Pia sa...

Ååh, så fint dit kök är, suck! Tacka vet jag Gud, för dylika Pappor!

Ha en mysig helg (allhelgona)!
Krameliskram!
-Pia-

Rummet för välbefinnande sa...

Det blir så otroligt fint Anette!
Som ni har jobbat hårt med köket, men nu snart......
Tänk vilken jul ni kommer att ha där du! Oj, jag kan se framför mig hur du står där och lagar mat med ett stort, lyckligt leende.
Ha en fin helg!
Kram Mia

hagagården sa...

Men å jätte fint blev det!!!
Kram o ha en fin helg.
ninni

n o r d i n g å r d e n sa...

Så jättefint kakel! Ett sånt skulle jag med vilja ha, men eftersom jag ändå har vitt kakel vill jag ännu hellre ha en sån fläktkåpa, sååå snyggt!!! Ha en bra helg. Mari.

hemma hos lilla mej sa...

Men så fint det blev !!!!Vad duktig din pappa är.Önskar dej en mysig fredag rara du.Kram Rita ♥

Ann-Catrin sa...

hej vännen!

har haft det så körigt i veckan att jag inte hunnit kika in till dig... ohh dina monogram är så vackra!!
Du har näsa för att finna det där lilla extra alltod

Och ert kök... man njuter av vartendaste liten glimt...
så himla vackert


Ha en fin helg och stor kram
A-C

Gammelbålsta sa...

Hej!
Supersnyggt med kaklet. Vilken duktig Pappa du har. Köket blir så fint. Ha en riktigt härlig helg där uppe. Här skiner solen idag. Kram Aydan

hemtrevnad marie sa...

Å, så fint ni får det!!
Vilken duktig pappa du har!
Ha en fin helg vännen!
kraam

Anonym sa...

Det blev jättefint i ditt kök och kaklet är är supersnyggt! Nu fick jag lite inspiration till min blivande köksrenovering :)
Trevlig LÅNG helg! Kram Annika

Susanna sa...

Hej
Såååå snyggt det blev:):)

Ha en underbar fredag

Kram
Sussi

Med en doft av lavendel sa...

såå snyggt det blev, vilken duktig pappa du har som gjort så fint. vi har samma kakel i köket och gjorde precis som ni la det kant i kant så fogen blev så liten som möjligt, jag är jätte nöjd med kaklet.
ha en skön fredag
kram annika

Hemma hos Märtha sa...

Hej!
Så fint ditt kök är!! Fräscht med allt det vita! Vi gjorde om vårt kök i våras och valde också ett vitt kakel, ser nästan ut som ditt, fast vi har ljusgrå fogar!
Blir mysigt att få julpynta i nyrenoverat kök!!

Ha en skön helg!
Anne-Lie

Lantliga Romantiska Ting sa...

Jättefint kakel! Jag har ett liknande i mitt kök.Väldigt fina bilder du har på din blogg.Tvättstugan gillar jag skarpt!

Furulundskan-Bettan sa...

FINT!! Vi har lika kakel, fast en aningen billigare än Gysinges :D
Har dock inte fått upp det ännu.. Hoppas hinna bli klar med köket innan jul!!

Edtiaflicka sa...

Såååå fint! Jag valde på det kaklet jag med, men det slutade med vita 5x5cm plattor. Helt ok det med :)

Kram Ida

No.7 sa...

Såååå snyggt!!!
vad bra det blev att sätta det kant i kant,känns mycket "renare" på något vis,det kommer bli som en dröm när allt är klart :)
Kram t

Norregård sa...

Så fint Anette!! Kan tro att du är nöjd;o)

Trevlig Helg!
Kram Malin

Vintage House sa...

Hej
Så fint fint det blir:)
jag längtar att få göra iordning vårat kök..
ha nu en härlig helg!
kram
sandra

Alberte sa...

Det er så fint - og din pappa er en stor skatt♥

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Så nydelig ditt kjøkken ble!
I dag fikk jeg tak i boken din og jeg ble kjempeglad over å finne den! Men - jeg har ikke kunnet se i den, fordi den ble pakket inn som julepresang til meg fra husbonden:-) Så jeg må pent vente til julaften. Gjett om jeg gleder meg!!!
Ha en flott helg!
Med vennlig hilsen Hjørdis

Jenny sa...

Vad fint det blev!! Jag har kikat på sånt kakel själv :)
Trevlig helg, kram Jenny

C De-sign sa...

Tittar in för att önska dig en fin stämningsfull dag! Kram fr C

Anonym sa...

det har blivit så fint så fint! Vi ska ta tag i vårt kök snart och jag vill ha samma kakel, typ... :D

Kram pernilla

Ljusa vardag sa...

Hej!
Gud så fint det till slut blev! Älskar kaklet ni satt dit. Tror jag ska ha likadant i stugan. Tack för smakrådet! Kram Anna

STENLYCKA sa...

Underbart blir erat kök och kaklet är så fint. Jag har sådant kakel i mitt kök och det har jag inte ångrat, tycker så mycket om det.
Ha en fortsatt skön helg!
Stor kram till dig!
Raina

6 november 2010 11:17

Marita sa...

det blev fint! Gillar det kaklet....tycker om formen pch känslan det ger!
kram, Marita

Handplockat sa...

Ja Anette visst blir det kul med ny butik i LULEÅ
nu är det massa att stå i kan jag lova
NJUT NU I DITT FINA KÖK =)

NJUT ORDENTLIGT

Kramen

Fröken Grön sa...

Åh, så fint det blev! Och så kul att du har tidlös smak som håller genom åren. Nu får du bjuda din duktiga pappa på brakmiddag i det fina köket!
/Anna-Karin

Bondunge sa...

Jätte fint kakel! Trevlig söndag!

Millygarden sa...

Så fint... helt ljuvligt snygg!
Åh så gärna jag vill måla nu när jag ser ditt kök!

Nu är vi hemma igen och jag har laggt in länken till din utlottning.

Kramis Marina

Annas skattkammare sa...

Det blir så fint, jag är så sugen på att riva ner hela vårt gula ekkök, men man kanske ska köpa köket först och prata lite mer med sambon eller vad tror du? ;)
Kram /Anna

mig & alice sa...

Hej min vän.

Visst är det en skön känsla när det gått 10 år och man fortfarande tycker om det man har valt i en inredning.
Då kan det ju inte bli mer än rätt liksom :-).

Jag kan bara inte sluta drömma om ditt skafferi...det är så inibängen vackert Anette!!!!

Du hör ju att jag inte alls är avundsjuk, heheheh.

Den där påsen...kan du inte sy upp såna på beställning männsika...gissa om de skulle gå åt som smör på en het potatis!!!
Ljuuuuuvlig var bara förnamnet.

Jag önskar att jag kunde teleportera hit dig nu så att du kunde hjälpa mig med mina julfönster.
Ska både skylta om egna 7 fönster plus ett megastort fönster vid postens gamla lokaler som jag och några andra butiker har i uppdrag att skylta upp. Det är på flera meter.
Tänker på din fina skyltning du gjorde i butiken med pepparkaksbak...mmmmm.

Ha det så gott min vän.
Kraam
Melinda

Inredningsfrun sa...

Så fiiiiiiint det blev!!! Hoppas att vi får se fler bilder snart, snart, snart :)!!

En fortsatt trevlig söndag önskar jag dig!!

// Inredningsfrun

Fröken Agnes sa...

Hej!

Åh, vilket fint kök! Längtar själv efter att få renovera vårt trista kök! Ska bara övertala mannen först:)))

kram Jenny

Pite ByggnadsvårdsErica sa...

Va fint köket blev! Kaklet är en personlig favorit även hos mig,enkelt och väldigt snyggt med den fasade kanten.

Mor Grön sa...

Jag gillar också det kaklet jättemycket, och jag tror att det står sig bra i längden. Kakel är ju inte så lätt att byta/måla om och därför tänker jag att det är bra att hålla det relativt neutralt.

Vår variant i liknande design är dock köpt på coop bygg för ca 129kr/kvm.