måndag 9 juli 2012

Semester !

 Nu har jag semester !! Fyra härliga veckor, så konstigt det känns, det tar alltid en vecka innan man varvar ner och kan ta det lite lungt..jag kan dricka mitt morronkaffe i verandan i lugn och ro...Jag ska ta det lungt, men ni vet hur det är, man har ändå en hel del som ska fixas under semestern, men det är skönt att ha hela dagar att fixa och dona, lekstugan ska målas och om jag får som jag vill så ska en gärdsgård sättas upp också...vi får se vad vi hinner...några loppisar och förhoppningsvis någon fin auktion ska väl hinnas med också.


Man ska ju mojja sig också, som katten..hon tar det easy, vår lilla Maja.
Ha det så bra alla
Kraaam Anette

23 kommentarer:

Johanna sa...

Så fina pelargoner du har, sambon min är allergisk så jag kan tyvärr inte ha några inne. Ha en trevlig semester!

Kram Johanna

Unknown sa...

Vilken underbar veranda du har!
Ha en härlig semester, och gör som katten, ta det easy :)

Kram Catta

Solgården sa...

Grattis till semestern! Ja katterna är för härliga, de kan konsten att njuta och ta hand om sig själv :) Jag älskar din veranda ser sååå ljuvlig och sommrig ut. Pelargonerna gör pricken övr i.

Ha en skön semester!
kram/Sofia

Anette sa...

Njut nu ♥

kramar

Sallys hus sa...

Härligt!!
Godmorgon förresten!

Jag börjar också min semester på riktigt idag. Jag är ju alltid ledig fredagar så eg. räknas ju inte den som semester...:)
Jag har 3 veckor och känner som du...fniss...Maaaaaassor som ska hinnas med!!
Jag känner mig nästan lite småstressad....måste nog göra som Maja o mojja mig lite o ta det lite easy....;)
Ha en fin första semesterdag!
kram katarina

Vitspets sa...

Underbar veranda du har ...
Jag har också börjat min semester idag
Ha en fin dag !
Kram Karina

Kristina sa...

OOhh vad skönt med semester! Jag får vänta en vecka ännu före jag får ta det litet lugnare - finns en hel del att göra ;)
Du har en så underbar terass!!

marie jm sa...

Fint!! och jo vi har mycket att lära av Maja o hennes vänner... Ha en skön semester!!
Marie.

Ulrikeღ sa...

...sehr schöne Bilder, ich liebe deinen Blog...
have a nice time <3

liebe Grüße
Ulrike

LOPPISLIV sa...

Det är så ljuvligt fint på din veranda!! Måste vara guld att sitta där och inta morgonkaffet i lugn och ro, en bra start på dagen :-) Ja vi måste nog lära av djuren att leva lite mer i nuet, de är riktiga livsnjutare minsann!! Vad härligt med semester, njut nu och ha det riktigt gott!! Själv jobbar jag ju denna veckan, men snart är det min tur. Nu är lunchrasten strax slut och jag ska cykla till jobbet. Ha en toppenfin dag nu!! Kraaam Paula

Sockerklaras sa...

Underbart för dig, Annette...:) Hihi, det är en svår kombo det där, man vill så mycket och ändå vill man bara insupa lugnet och ladda batterierna inför den långa, mörka hösten. Lite av båda tycker jag brukar bli bäst!:)

KRAM och ett väl värt semestergrattis! /Ida

mormorMärtas sa...

Härligt med semester... känslan att ta dagen som den kommer och inte ha några tider att passa...
Jag håller med Ida om att det bästa är nog lite av varje.
Kram Annika

Änglajord sa...

Åhh, vad fin din veranda är! Himmelsk!
Ha en fin semester!
Kram Karin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Lyckost, njut. Onsdag 16:15 prick (hoppas jag) är jag med i samma lediga skara.
Kramar
AnnaMaria

Tinas bo sa...

Grattis till semestern!!
Njuuuut nu ordentligt... :))

Din veranda skulle jag kunna döda för... hihi
Bara sååå vackert!!!

ha det gött nu
Kraaam Tina

Home Bohemia sa...

Ha det så sköönt på din semester!! Hoppas det fina vädret kommer nu:D Min semester börjar till helgen:) Kram Maria

Ninnis sa...

Så skönt med ledighet...hoppas att finväre har kommit för att stanna...=)

Kram Ninni

Millygarden sa...

Härligt...önskar dig en fin sommar och semester,
Kram Marina

Ekenäsliv sa...

Underbart!!! Hoppas du får en underbar semester:)
Kram Anna

hemma hos lilla mej sa...

Önskar dej en skön och härlig semester.Skönt att slippa passa tider.Underbar veranda du har .Mys och njut.Sommarkramar Rita ♥

ide-puffen sa...

Bare så vakkert!
Herlig med det søte Maja på bordet.
Kos deg
Randi

Mitt lilla bo sa...

Så mysigt! Hittade din blogg genom tips du hade på TV4 :)

Gabriella sa...

Härligt med semester och ljuvliga pelargoner!