fredag 21 februari 2014

Nisse

Här kikar han fram, min allra finaste lilla vän Nisse, i år blir han redan 11 år ! inte klokt vad tiden rusar på, vår lilla älskling fyller 11 år, då ska det bli något alldeles extra gott det vill jag lova. Han har sina egenheter vår lilla vän, han är väääldigt morgontrött och vill gärna ligga kvar så länge som möjligt, han är otroligt snäll men väldigt tjurig, han kan tvärstanna på promenaden och det går inte att rubba honom, han ska nosa eller helt enkelt vända om hem Sen så älskar han alla mina kuddar (tur att jag har många ) och vill gärna ligga högt uppe på dom alla, ni alla som har hundar känner nog igen er, alla har sina egenheter och personligheter. Då var det redan fredag, ha det så gott alla bloggisar, idag fikar vi något gott, unnar oss.
Kraaaam Anette

17 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Nisse var den första hund jag mötte i bloggvärlden, så han har en alldeles egen liten plats även i mitt hjärta. Du och Nisse är så fina ihop.
Kramar och trevlig helg
AnnaMaria

hemma hos lilla mej sa...

Å vad söt han är lilla Nisse .Ha nu en mysig fredag med någon riktig gofika .Kramar Rita

Villa Björkenäs Backen sa...

Nisse är så söt :)
Han passar där bland dina kuddar.
Fira han riktigt gott !
En fin helg till dig rara du !

Kram kram

Vilken fin bild ! :)

n o r d i n g å r d e n sa...

Många grattispussar på nosen till världens finaste NIsse!!!!@@

Anonym sa...

Fineste Nisse :) Kjenner veldig godt igjen det med putene, for ikke å snakke om tepper, som alltid må "ommøbleres" før hun kan legge seg ned på dem.
Vår hund blir 14 i mars, sprek og livsglad som bare det, men hørselen begynner å bli dårlig :)
Ha en finfin helg!
Lise

Dnyahuset.blogspot.se sa...

Vad söt han är! Ja, nu är det fredag, sååå skönt! Här blirdet bowling med familjen i eftermiddag. Hoppas du får en härlig fredagskväll!

Våglyckan sa...

Grattis till Nisse!
/maria

Sallys hus sa...

Hahaaaa jag dööööör...
Fast vi har ju sagt det förut du å jag... att de är lika..;)
det där lät helt å hållet som en beskrivning av Sally...;)
Klart han ska extra gott på 11 års dagen..;)
Sally ligger just nu på en hög kuddar...*skratt..
o sover. hon blev nog trött av vår låånga resa hem idag.
Kraaam från mig och ge Nisse en nospuss från mig och en stor slick från Sally..;)
Katarina

Jeanette sa...

Så fin han är din lilla Nisse.
Och på tal om att unna sig...
Det blev inget fredagsfika, men jag tog mig en tur till Handplockat, där unnade jag mig flera goa tvålar, lite presenter och det underbara diskmedlet från L:A Bruket. Fredagslyx.
Trevlig helg!
/Jeanette_Kalix

toves sammensurium sa...

hva var vel livet uten våre kjære hunder!!
Og Nisse er supersøt der han ligger,en rikitg gammel mann og gamle menn skal få gjøre som de vil :)
GOd helg til både Nisse og deg!
Toveklem.)

Anonym sa...

Men grattis till fina Nisse! Vilken sötnöt :)
Kramen

Mariette sa...

Han är SÅ söt! Grattis till Nisse.

Rose Garden Malevik sa...

Hej Duktiga Anette
hihi,,, ja hundar e lite olika.
tänker ofta vid denna årstiden hur du har det, här är det ju vår nu,,, Sverige är ett låångt land.....
hoppas fikat var gott.
å missa nu inte.....

SATURDAY SHOW OFF


de e kul att vara med :)
Välkommen
Håkan

HOUSE of ADELA sa...

Ha ha haaaa jag skrattar högt när jag läser om Nisse! Exakt lika här, jag kunde inte ha skrivit det bättre själv;) Morgontrötta (som jag;)), tvärnitar på promenader och mycket annat kul!!;) Han är SÅÅÅ söt!

Kram och nospuss!
Adela

Gabriella sa...

Så söt bild på er Nisse!

LOPPISLIV sa...

Världens sötaste vovve är han din lille Nisse (förutom vår Wilma då...fniss :-))) Ser så söt ut där han kurar under bordet. Ja tänk 11 år redan, vart tar tiden vägen? Kraaaaam Paula (& Wilma)

G:a Affären sa...

Men lilla goseplutten som kikar fram! Beskrivningen låter som det är en liten oxe där under bordet...!? (egen vilja och lite lyx) Jag gissar att det blir några extra mariekex på han födelsedag.
Min älskade hund fyllde 11 i november, hoppas de håller sig någorlunda friska ännu en tid.

Puss på LillNisse och kram till dig!
Cia