måndag 18 april 2016

Godaste Lchf brödet ever

 Halloj på er !! Nu ska ni få ett riktigt gott brödrecept, och tro mig, jag har provat massor med olika recept och detta är supergott !! Om ni som jag äter Lchf eller Cleaneating som det nu heter så är detta ett gott bröd, många recept på bröd som jag har provat har blivit så svampiga.


Mums, med smör och en god ost på, jag äter ju inte bröd varje dag, men ibland så är det gott att varva på morgonen så det inte blir kvarg varje dag :)
Här kommer receptet för er som vill prova :
4 ägg
200 g Philadelphiaost naturell
1 dl riven ost(jag gillar Västerbottensost)
2 dl mandelmjöl
2 msk kokosnötsmjöl
1 msk fiberhusk
1 tsk salt
2 tsk bakpulver

Sätt ugnen på 190 grader. Vispa äggen fluffiga ca 3 min med elvisp.
Tillsätt färskosten och blanda väl, rör ner den rivna osten,
Rör ihop de torra ingredienserna och blanda ihop allting, låt svälla i ca 10 min, bred ut i en smord form som ska vara ca 20x30 cm. Grädda i ca 30 min.
Njuuut :)
Hoppas att ni gillar det lika mycket som jag
Kraaam Anette

3 kommentarer:

Mamma Mia sa...

Så mumsigt!
Jag har bakat ett Frökusar ala LCHF i kväll och tänkte lägga upp bild på min blogg i morgon, jag som blogggar var tredje månad nu för tiden.
Jag älskar bröd och detta kändes bröigt så att säga kan passa bra till en grillad hamburgare. Din blogg är lika fin som vanligt fast jag inte varit här och kikat på länge. Må så gott och smaklig spis.
Kramis Mamma Mia

Anonym sa...

Supergott ,tack för receptet

Anonym sa...

Absolut det godaste LCHF-brödet. Toppen. Nu ska det bli smörgåstårta av
brödet.
Tack